• OPTIKA JOŠTOVÁ s.r.o.
  • IČ: 06505473
  • CZ06505473
  • Gočárova tř. 760
  • Hradec Králové
  • 500 02
  • Česká republika

Kde nás najdete?

Spolupracujeme s VZP, VOZP, ČPZP, OZP, ZPMV, ZP Škoda. 

REKLAMAČNÍ ŘÁD

  1. Úvodní ustanovení
  2. Tento reklamační řád je vystaven společností OPTIKA JOŠTOVÁ s.r.o., se sídlem Pod Vinicí 469, 503 31 Vysoká nad Labem, IČO: 06505473, DIČ: CZ06505473, tel. 724074301, e-mail: optika.jostova@seznam.cz (dále jen „Prodávající“). Tento reklamační řád obsahuje informace o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění (dále jen „reklamace“) v souvislosti s kupními smlouvami uzavřenými mezi zákazníkem a Prodávajícím, spolu s údaji o tom, kde a jak lze reklamaci uplatnit.
  3. Podmínky a způsob uplatnění reklamace
  4. Zákazník může uplatnit reklamaci v provozovně OPTIKA JOŠTOVÁ s.r.o., Gočárova tř. 760, 500 02 Hradec Králové, v nejnutnějším případě i v sídle společnosti.  
  5. Zákazník uplatňuje reklamaci osobně, poštou na adrese OPTIKA JOŠTOVÁ s.r.o., Gočárova tř. 760, 500 02 Hradec Králové, nebo e-mailem na adrese optika.jostova@seznam.cz. Nákup reklamovaného zboží prokazuje zákazník nákupním dokladem.
  6. Záruční doba je 24 měsíců na výrobek, 3 měsíce na práci, servis a opravy (např. zábrus brýlových čoček, anatomická úprava čoček) Záruční doba plyne ode dne převzetí zboží kupujícím. 
  7. Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned, jakmile se vada objevila. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být důvodem odmítnutí reklamace.
  8. Reklamace se považuje za řádně uplatněnou, jestliže reklamaci nebrání obecné zásady hygieny. Zákazník je povinen předložit reklamované zboží vyčištěné, zbavené všech nečistot a hygienicky nezávadné. Prodávající je oprávněn odmítnout převzít k reklamačnímu řízení zboží, které nebude splňovat výše uvedené zásady obecné hygieny (zejména vyhláška č. 91/1984 Sb., o opatřeních proti přenosným nemocem).
  9. Prodávající je povinen zákazníkovi vydat písemné potvrzení o tom, kdy zákazník právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
  10. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
  11. Rozsah práv z vadného plnění
  12. Práva a povinnosti Prodávajícího a zákazníka ohledně záruky Prodávajícího za jakost zboží při převzetí a práva zákazníka z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanovením § 2161 a násl. zákona č. 89/2012 Sb. (dále jen „občanský zákoník“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).
  13. Prodávající zaručuje zákazníkovi, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá zákazníkovi, že v době, kdy zákazník zboží převzal: má zboží vlastnosti, které si Prodávající a zákazník ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které zákazník očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděnése zboží hodí k účelu, který pro její použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používáje zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnostizboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  14. Reklamovat lze: vady dioptrických brýlí, obrub, brýlových čoček, vady související se zhotovením brýlí (např. špatné centrování, zabarvení), vady poskytovaných služeb (např. úprava brýlí)
  15. Za vadu nelze považovat změnu (vlastnosti) zboží, která vznikla v důsledku jeho opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozených změn materiálů, z nichž je zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv poškození zákazníkem či třetí osobou nebo jiného nesprávného zásahu.
  16. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
  17. Nemá-li zboží vlastnosti stanovené výše, může zákazník požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může zákazník požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má zákazník právo na bezplatné odstranění vady.
  18. Právo na dodání nového zboží nebo výměnu součásti má zákazník i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má zákazník i právo od kupní smlouvy odstoupit.
  19. Neodstoupí-li zákazník od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Zákazník má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy zákazníkovi působilo značné obtíže.
  20. Právo z vadného plnění zákazníkovi nenáleží, pokud zákazník před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud zákazník vadu sám způsobil.
  21. Zákazník je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží. To neplatí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu; pro kterou byla nižší cena ujednána; na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním; nebo vyplývá-li to z povahy věci.
  22. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má zákazník právo na odstranění vady dodání nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci; na odstranění vady opravou věci; na přiměřenou slevu z kupní cenynebo odstoupit od smlouvy.
  23. Zákazník sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže zákazník změnit bez souhlasu Prodávajícího; to neplatí, žádal-li zákazník opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li Prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li zákazníkovi, že vady neodstraní, může zákazník požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.  Je-li vadné plnění porušením smlouvy, má zákazník právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
  24. Dokud zákazník neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může Prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může Prodávající odstranit podle své volby opravou zboží nebo dodáním nového zboží; volba nesmí zákazníkovi způsobit nepřiměřené náklady.
  25. Neodstraní-li Prodávající vadu zboží včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může zákazník požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže zákazník změnit bez souhlasu Prodávajícího.
  26. Náklady na reklamaci: v případě oprávněné reklamace hradí veškeré náklady spojené s reklamací prodávající. V případě neoprávněné reklamace může být požadována úhrada nákladů souvisejících s diagnostikou nebo přepravou, vždy po předchozí domluvě se zákazníkem.
  27. Závěrečná ustanovení
  28. Reklamační řád byl vypracován ve smyslu občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele.
  29. Reklamace se vyřizují v souladu s tímto reklamačním řádem, občanským zákoníkem, zákonem o ochraně spotřebitele a dalšími příslušnými právními předpisy.
  30. Spotřebitel má právo obrátit se na subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (ČOI).
  31. Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 1.1.2019 a ruší předchozí znění Reklamačních řádů. Prodávající si vyhrazuje právo změnit Reklamační řád bez předchozího upozornění. 

OPTIKA JOŠTOVÁ s.r.o.| IČ: 06505473 | Gočárova tř. 760,  Hradec Králové 500 02, Česká republika | Spisová značka: C 40355 vedená u Krajského soudu v Hradci Králové

GDPR | O cookies

phone_android +420 724 074 301    local_post_office optika.jostova@seznam.cz    home Gočárova tř. 760, Hradec Králové    schedule Po - Pá 9.00 - 18.00     facebook     instagram